• @ArjanMoens Economische voorspellingen in crisistijd: 'Belangrijk, maar neem korreltje zout mee' /via @NOS https://t.co/QdWK6rneOh
  • @ArjanMoens Robots klaar voor de bediening in restaurant Renesse /via @NOS https://t.co/73ylqJVeEu
  • @ArjanMoens Economie krimpt 1,7% in Q1. Economische klappen door coronavirus: 'We hebben nog lang niet alles gehad' /via @NOS https://t.co/7K5uGkFywt
  • @ArjanMoens Bijna helft bedrijven vreest faillissement bij aanhouden coronacrisis /via @NOS https://t.co/Tg3afkGpIS




Zo kost een debiteur je minder tijd en energie

Zo kost een debiteur je minder tijd en energie

Hoe langer het duurt voor een klant betaalt, hoe meer het jou als ondernemer kost. Moet je erg lang wachten op de betaling van je facturen, kun je zelfs in de liquiditeitsproblemen komen. En een debiteur verzekeren, is ook best een stap. Het dekt weliswaar een risico, maar het is ook weer een kostenpost. Als je eens wist hoeveel tijd en energie een gemiddeld bedrijf moet investeren om een goed debiteurenbeheer uit te voeren en te zorgen dat mensen op tijd betalen, dan schrik je behoorlijk. Die tijd en energie kun je als ondernemer beter stoppen in het laten groeien van je bedrijf.

1 Begin aan de voorkant

In een eerdere blog gaven we je al vijf tips om ervoor te zorgen dat je facturen sneller worden betaald. Maar voor je je druk gaat maken over de uitbetaling van je achterstallige facturen, is het misschien goed aan de ‘voorkant’ te beginnen. Met voorkant bedoelen wij de administratieve basis van je bedrijf. Hoe zien je algemene leveringsvoorwaarden eruit? Zo sprak ik laatst een klant die keurig zijn algemene leveringsvoorwaarden opgesteld. Maar daar stond bijvoorbeeld niet in dat als een klant niet binnen veertien dagen schriftelijk meldt dat er sprake is van een dispuut, het recht op reclameren komt te vervallen. Dat moet wel in je algemene voorwaarden staan en het is goed die eens te laten checken van het begin tot het eind. En ziet je factuur er goed uit, staat alles erop wat erop moet staan? Als je zorgt dat die basis, de ‘voorkant’ klopt, dan heb je aan de achterkant veel minder problemen.

2 Toch een wanbetaler? Zet – zo snel mogelijk – de juiste stappen

Heb je toch te maken met een wanbetaler? Dan is het belangrijk dat je de juiste stappen zet in de juiste volgorde en op het juiste moment. Doe dat zo snel mogelijk; zo laat jij in ieder geval zien dat je je zaken op orde hebt en is de kans dat je klant alsnog snel betaalt het grootst.

3 Geef je zorgen uit handen

Helemaal geen zin om je druk te maken om de betaling van je facturen? Dat begrijpen we helemaal. Je kunt er dan ook voor kiezen om het uit handen te geven door te kiezen voor factoring. Wat wij zo leuk vinden aan factoring is dat we de ondernemer meteen kunnen helpen. Dat krijgen wij ook terug van onze klanten: we zijn echt superblij met jullie, ik merk dat we nu verder kunnen groeien, stappen kunnen zetten en weer vooruit kunnen. Het helpen van ondernemers op deze manier is gewoon fantastisch mooi!

Meer weten?

Wil je meer weten wat factoring voor jou onderneming kan betekenen hoe The Blue Factor je zorgen uit handen kan nemen? Hier lees je er alles over en kun je, als je dat wilt, direct klant worden.

Terug naar overzicht

vraag een offerte aan

acceptatie en verwerken gegevens

stuur uw factuur in CC naar ons

u ontvangt de betaling binnen 24 uur

wij innen de factuur bij uw klant