• @ArjanMoens Debiteurenrisico. Hoe ga je ermee om? https://t.co/U1eJGBOpok
  • @ArjanMoens Wij zijn verhuisd! https://t.co/zfthFqQmcc
  • @ArjanMoens Roep om verplichte verzekering voor zzp'ers steeds luider /via @NOS https://t.co/T7QpUJPMom
  • @ArjanMoens Bedankt mannen en dame van #gbg voor de opbouw van onze stand op Contacta 2018👍 https://t.co/8YmvPEWV0N




Zo hou je een goede relatie met je wanbetalers

Zo hou je een goede relatie met je wanbetalers

Je debiteuren najagen is niet direct iets waar je als ondernemer van droomt. Maar soms is het nodig. Uitbesteden vinden veel mkb’ers spannend, want gaat dat niet ten koste van je relatie met je klant? Niet als je het uitbesteedt aan een partij die jouw klant behandelt als een eigen klant. In deze blog leggen we uit hoe dat werkt.

Vervelende wanbetalers

Debiteurenbeheer, het hoort erbij, maar het is – voor de meesten – niet de reden dat je bent begonnen met je bedrijf. Soms betalen opdrachtgevers zelfs helemaal niet. Dan zijn er een aantal stappen die je moet doorlopen. Heel vervelend. Niet alleen omdat het je bedrijfsproces verstoort, maar ook omdat het simpelweg niet leuk is om je opdrachtgever ter verantwoording te moeten roepen terwijl je net zo’n leuke klus voor hem of haar had gedaan. Uitbesteden kan daarom een goed idee zijn. Maar veel ondernemers zijn huiverig om hun debiteurenbeheer uit handen te geven. Want gaat dat niet ten koste van de relatie die je met je klant hebt? Niet als je het uitbesteedt aan een partij die jouw klanten met respect behandelt. Alsof het hun eigen klanten zijn. Of, zoals wij het noemen, die je klant met een fluwelen handschoen aanpakt.

Altijd eerst afstemmen

Stel, wij nemen je debiteurenbeheer over en we komen in de situatie dat we over moeten gaan tot maatregelen via een jurist, een incassobureau of zelfs via de rechter, dan stemmen we dat altijd eerst met jou af. Misschien wil je eerst zelf nog een keer langsgaan bij je opdrachtgever voor een kop koffie en een goed gesprek? Of misschien wil je juist liever dat wij direct een jurist of incassobureau inzetten. Jij bepaalt.

De juiste stappen in de juiste volgorde met de juiste professionele afstand

Als we, na overleg, tot stappen overgaan, weet je zeker dat we de juiste stappen zetten in de juiste volgorde. Dankzij onze jarenlange ervaring weten we exact hoe het protocol eruitziet en aan welke eisen we moeten voldoen om – als dat nodig mocht zijn – überhaupt een zaak te hebben bij de rechtbank. Ook merken we dat veel van onze klanten het best lastig vinden om met hun debiteuren in contact te treden over een onbetaalde factuur. Doe ik het wel goed? Ben ik niet asociaal? Wij zijn in die zin toch een derde partij, met net een beetje meer afstand. Maar altijd met respect voor de klantrelatie. Het ergste wat ons kan overkomen is dat we jouw klant kwijtraken.

Interesse?

Wij nemen het debiteurenbeheer als onderdeel van de factoring graag van je over. Wil je weten wat we voor jouw onderneming kunnen betekenen en hoe The Blue Factor je zorgen uit handen kan nemen? Hier lees je er alles over en kun je, als je dat wilt, direct klant worden.

Terug naar overzicht

vraag een offerte aan

acceptatie en verwerken gegevens

stuur uw factuur in CC naar ons

u ontvangt de betaling binnen 24 uur

wij innen de factuur bij uw klant